Pieniądze czy przeżycia? Z czego bardziej ucieszą się Twoi Pracownicy?

Dodano: 17.12.2018

Bądź oryginalny – hasło przewodnie XXI wieku!

Oryginalność jest znakiem naszych czasów – każdy z nas lubi się wyróżniać i prezentować coś, co jest niekonwencjonalne i wychodzi poza przyjęte standardy. Trend widoczny jest u pojedynczych osób, w większych grupach społecznych, a także wśród Pracodawców. Oferowanie pracownikowi stałego zatrudnienia, regularnej pensji i opieki medycznej bądź ubezpieczenia nie jest już żadnym wyróżnikiem. Co więcej, coraz częściej świadczenia takie jak darmowa kawa czy samochód służbowy są wyłączane z tego co nazywamy benefitem i traktowane jak podstawowe narzędzia pracy. W myśl coraz bardziej powszechnej idei „pieniądze to nie wszystko” coraz częściej pragniemy dostawać przeżycia, emocje i niezapomniane wrażenia. Jak to się ma do roli Pracodawcy? Czy on także może zapewnić Pracownikom coś, co wychodzi poza standard? Co pozwala pracownikom nie tylko wyróżnić się w społeczeństwie, ale także wyróżnia organizację na tle konkurencji? Jak zadbać o oryginalność pod kątem benefitów w firmie?

Benefit – czym jest według definicji?

Benefit pracowniczy: pozapłacowy środek służący motywowaniu pracowników. Ma postać bezgotówkową – jest dodatkiem niezależnym od wynagrodzenia. Z założenia powinien motywować do wydajniejszej pracy oraz przywiązywać do Pracodawcy. Benefit pracowniczy nie powinien być mylony w premią, która jest składnikiem bieżącego wynagrodzenia, zależnym od spełnienia wyznaczonych kryteriów.

W Polsce benefity pojawiły się w okresie PRL-u i były przede wszystkim celowym dodatkiem finansowym, często przyznawanym w okresie świątecznym. Z kolei na Zachodzie benefity pojawiły się znacznie wcześniej, ale przyjmowały skrajnie różne formy – od płatnego urlopu po finansowanie ubezpieczenia na życie. Obecnie benefitem jest wszystko, co oferuje Pracodawca, a co nie  wlicza się do wynagrodzenia zasadniczego – służbowym samochodem bądź telefonem, składką emerytalną, a także opieką medyczną i darmową kawą w biurze.

Karty podarunkowe jako benefit

Mimo, że firmy coraz częściej rezygnują z wręczania gotówki w kopercie dodatek finansowy to nadal powszechny benefit dla Pracowników – może przyjąć formę bonów podarunkowych i kart przedpłaconych, ale rezultat przekazania takiego benefitu jest bardzo podobny, mamy do czynienia po prostu z oferowaniem pieniędzy.

Karta podarunkowa czy bon tak naprawdę nie różnią się od gotówki – są jedynie inną formą jej przekazania. Jak twierdzą specjaliści benefit pracowniczy to bezgotówkowy dodatek, który nie powinien być mylony z premią. Wręczając pracownikowi kartę, na której do wykorzystania jest określona suma pieniędzy tracimy ideę zapewnienia Pracownikom czegoś ponadprzeciętnego i naprawdę wyjątkowego. Pracodawcy nie wyróżnia to na rynku w żaden sposób – możliwość zrobienia zakupów nie jest przecież niczym, co pozostanie na długo w pamięci Pracowników…

Oryginalny benefit zamiast gotówki!

Dając Pracownikom możliwość wyboru benefitów dajemy im szansę na niesamowite przeżycia w parkach rozrywki, dobrą zabawę w teatrze lub radość z wymarzonych wakacji spędzonych z całą rodziną. Nieszablonowa rozrywka? Jak najbardziej! Tunel aerodynamiczny, symulator lotu lub teatr muzyczny – wszystko to dostępne jest w Kafeterii MyBenefit. Gwarantując środki w formie punktów, które można wykorzystać na określone benefity, ale nie można wypłacić w gotówce, mamy pewność, że Pracownicy zrobią coś dla siebie. Coś, co pozwoli im poczuć radość, a może nawet spełnić marzenia? Będą mogli spróbować czegoś nowego, odkryć nowe pasje lub zainteresowania, miejsca, ludzi. Czy nie brzmi to lepiej niż dodatkowe zakupy w sklepie spożywczym?